اسکرابر ، دستگاه زمین شوی صنعتی و کف شوی صنعتی KARCHER

اسکرابر های نوین کارچر با کیفیت بالاتر و نوآوری های زیادی به بازار عرضه شده است.

شستشوی ناوگان حمل و نقل با دستگاه های کارواش صنعتی

زمانی که شما روزانه به سر کار می روید، حتماً متوجه وجود تعداد زیاد خودروهای شرکتی، ماشین های حمل و نقل عمومی و خدماتی می شوید که بسیار زیاد می باشند. بسیاری از این خودروها برای حمل و نقل مسافران، انجام فرآیندهای بازاریابی و فروش، انجام فعالیت های امدادی، خدماتی و … تردد می کنند. به علاوه آنکه وجود شرایط جوی گوناگون (برف، بوران و باران) و آلودگی هوا باعث آلوده شدن خودروها می شوند که از این رو بایستی فکر اساسی ای در این باره صورت بگیرد. بدین منظور صاحبان ناوگان و بسیاری از شرکت ها و سازمان ها از دستگاه ها یا تجهیزات مخصوصی به منظور نظافت صنعتی خودروهای ناوگان خود استفاده می نمایند تا فرآیند نظافت خودروهای ناوگان خود را به صورت مکانیزه و با کیفیت بالا به انجام برسانند. استفاده از این دستگاه ها ( واترجت ) مزایای بسیاری برای صاحبان ناوگان ها دارند. دستگاه های کارواش در انواع آب گرم و آب سرد موجود بوده که بنابر شرایط موردنظر از این تجهیزات استفاده می شود. در ادامه مقاله به 6 دلیلی که نیاز است ناوگان ها نظافت صنعتی شوند، اشاره می شود:

 

دستگاه واترجت

 

6 دلیل که برای نظافت مکانیزه ناوگان ها بایستی در نظر بگیرید

 

دلیل اول: اولیل دلیل که بسیار واضح می باشد وجود لوگو یا آرم شرکت ها در خوروهایی که کار تبلیغات و فروش را به انجام می رسانند، است. لوگوی شرکت ها، هویت آن ها را تعیین می کنند. در صورتی که لوگوها نظافت نشوند، شما به عنوان شخصی که به این خودرو نگاه می کنید، احساس می کنید که آن شرکت اهمیت و ارزشی برای خود قائل نیست. بنابراین صاحبان شرکت ها باید برنامه ریزی دقیق و منظمی را به منظور ناوگان خود در نظر بگیرند.

 

دلیل دوم: یکی از ویژگی های استفاده از دستگاه های کارواش صنعتی در نظافت ناوگان ها، سرعت نظافت در این گونه تجهیزات می باشد. به جای استفاده از روش های سنتی مانند (پرکردن یک سطل پر از آب و صابون و گرفتن اسفنج و بالا فتن از نردبان برای شستشوی خودروهای بزرگ) که سرعت نظافت را بسیار بسیار کند می کنند، استفاده از تجهیزات نظافتی مکانیزه، سرعت نظافت را بسیار بالا می برند که در نتیجه صرفه جویی در زمان و صرفه جویی در هزینه را برای شما در بر دارد.

 

دلیل سوم: نظافت خودرو طول عمر آن را بالا می برد. یکی از نکات ضروری، شستشوی داخل یا توشویی ماشین می باشد. شستشوی داخل خودرو همانند شستشوی بیرون آن بسیار مهم است. بدین منظور می توان از دستگاه های خاصی به منظور عملیات توشویی یا دیتیلینگ خوردو استفاده نمود. یکی از دستگاه های محبوب به منظور شستشوی داخل خودروها، بخارشوی صنعتی می باشد که توانایی این را دارد با قابلیت پاشش همزمان بخار با فشار و درجه حرارت بالا به همراه پاشش مواد شوینده و مکندگی یا جاروبرقی همزمان، نظافت با کیفیتی برای شما به ارمغان بیاورد. شستشو و ضد عفونی کردن صندلی ها، داشبورد، سقف، شیشه ها، کف، دریچه ها و … به راحتی با این دستگاه نظافتی قابل انجام است.

 

دلیل چهارم: دلیل چهارم هم بحث زمان می باشد، اما نه زمان شستشو برای هر وسیله نقلیه. بلکه میزان فراوانی یا دفعات شستشو خودرئهای ناوگان مدنظر است. ممکن است فردی که هدایت خودرو را بر عهده دارد، نظافت آن را به درستی به انجام نرساند یا در مدت زمان طولانی (مثلاً ماهی یکبار ) این کار را انجام دهد. در حالی لازم است شرکت ها یا سازمان ها افرادی را به منظور شستشوی مکانیزه خودروهای ناوگان در اختیار گرفته تا کار نظافت را با برنامه ریزی دقیق و در مدت زمان معین انجام بدهند.

 

دلیل پنجم: دلیل پنجم نوع دستگاه انتخابی است. دستگاه کارواش صنعتی در دو نوع تک فاز و سه فاز (از لحاظ برق مصرفی) و آب گرم و آب سرد می باشد. صاحبان ناوگان ها بایستی قبل از خرید دستگاه مورد نظر از کارشناسان حوزه صنعت نظافت راهنمایی و مشاوره دریافت نمایند. معمولاً از دستگاه های نوع آب گرم به منظور نظافت ناوگان های حمل و نقل و شرکت ها استفاده می شود. زیرا قدرت نظافت و لکه زدایی این نوع از دستگاه ها بسیار فوق العاده است. دستگاه های آب گرم معمولاً از برق سه فاز استفاده نموده و میزان درجه حرارت آب خروجی این دستگاه ها چنان بالا است (مثلاً 155 درجه سانتیگراد) که می تواند بخار از خود پاشش نموده و به عنوان بخارشور هم مورد استفاده قرار بگیرد. درضمن ذکر این نکته ضروری است که در صورتی دسترسی به برق در ناوگان ممکن نبود، از دستگاه کارواش بنزینی یا گازوئیلی به منظور نظافت و شستشوی ناوگان استفاده می گردد. یکی از مدل های موردنظر و پیشنهادی به منظور نظافت ناوگان ها، دستگاه HDS 10/20-4 M ساخت کمپانی کارچر (KARCHER)  آلمان می باشد.

 

دلیل ششم: با توجه به دلایل ذکر شده در فوق، ناوگان شما از لحاظ ظاهری بسیار زیباتر و جذاب تر خواهد بود. پس می توانید به اهمیت سرمایه گذاری بر روی یک دستگاه کارواش یا واترجت توجه فرمایید تا وجه مناسبی در بین عموم پیدا کنید.

با دستگاه های شستشوی فشار قوی آب علاوه صرفه جویی در زمان و هزینه، در منابع آبی هم صرفه جویی می شود. حفظ منابع آبی برای دولت ها و شهرداری ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 30 بهمن 1396ساعت 17:36  توسط شهابی 

نظافت کف مساحت های بزرگ با دستگاه اسکرابر

امروزه نظافت کف انواع محیط های با مساحت‌های مختلف توسط انواع دستگاه اسکرابر صنعتی انجام می شود. اما با توجه به اینکه هر محیطی ویژگی های خاص خود را دارد، تولید کنندگان دستگاه های نظافت صنعتی انواع مختلفی از زمین شوی ها را تولید می کنند.
دستگاه‌های زمین شوی دارای مخازن آب تمیز و کثیف می باشند. نحوه عملکرد آنها نیز به اینگونه است که آب موجود در مخزن آب تمیز توسط دستگاه بر روی زمین پاشیده می شود. همزمان برس‌ (که به دو صورت دیسکی و یا رولی می باشد) بر روی زمین حرکت کرده و سطح را به طور کامل نظافت می‌کند. در همین حین موتورهای مکنده دستگاه آب باقی مانده از شستشو را به طور کامل از روی زمین مکش نموده و سطح را خشک می‌کند. معمولا از مواد شوینده نیز به منظور بالاتربردن کیفیت انجام امور نظافتی استفاده می‌شود.
همچنین اسکرابر ها دارای دو نوع اسکرابر سرنشین دار (زمین شوی با راننده) و اسکرابر دستی می باشند، که معمولا برای نظافت سطوح با مساحت‌های بالا از انواع اسکرابر با راننده استفاده می شود.
همچنین انواع زمین شوی از جهت تامین انرژی نیز به دو دسته برقی و یا باتری دار تقسیم می شوند، که هر یک از این دستگاه ها دارای مزایا و معایب خاص خود می باشند.

 

اسکرابر

 

اسکرابر باتری دار

اسکرابر های باتری دار دارای مزایا قابل توجهی همچون: توانایی کارکرد در محیط هایی که دسترسی به برق وجود ندارد و همچنین عدم وجود سیم برق بر روی زمین در هنگام عملکرد دستگاه می باشد. اما معایب این دستگاه ها نیز می توان به حجم کمتر مخازن آنها در مقایسه با مدلهای برقی مشابه، نیاز به صرف وقت برای شارژ شدن اسکرابر، و سنگینی دستگاه می باشد. البته امروزه و با پیشرفت تکنولوژی باطری ها، بیشتر نقاط ضعف این دستگاه ها در حال رفع شدن می باشد.

 

اسکرابر برقی

زمین شوی برقی نیز دارای مزایا و معایب مختص به خود می باشد. محدودیت عمده این دستگاه‌ها عبارتند از: لزوم استفاده از این دستگاه‌ها در فضاهایی که دسترسی به برق وجود دارد و قرار گرفتن سیم بر روی زمین در هنگام کار دستگاه می باشد، که همین موضوع به لحاظ ایمنی می تواند مشکل ساز باشد.
یکی دیگر از ویژگی های برجسته انواع دستگاه زمین شوی قدرت خشک کنندگی آن می باشد که هر یک از اسکرابر ها به فراخور کیفیت و امکانات خود سطحی از آن را ارائه می دهند. برای مثال اسکرابر هایی در بازار موجود می باشند که پس از فعالیت دستگاه حتما باید تی کشیده شود تا سطح خشک شده و برای استفاده مجدد آماده شود. اما اسکرابر های با کیفیتی نیز موجود می باشد که سطح را همزمان و به طور کامل خشک  می کنند به طوری که برای استفاده مجدد آماده می شود.
که همین ویژگی نیز کارایی شستشوی محیط های با مساحت های بالا را بسیار افزایش می دهد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 23 بهمن 1396ساعت 14:48  توسط شهابی 

کاربرد دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی در فرودگاهها

همه روزه افراد بسیار زیادی جهت سفر به سایر نقاط جهان یا حتی برای استقبال و بدرقه مسافران از فرودگاه ها استفاده می کنند. از این رو نظافت این اماکن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. فرودگاه ها معمولاً از بخش های متفاوتی تشکیل شده اند. سالن های انتظار، ورودی ها، سرویس های بهداشتی، صندلی ها و… همگی روزانه در معرض انواع آلودگی ها قرار خواهند گرفت. هر یک از بخش های فرودگاه، شیوه های نظافتی ویژه ای را می طلبد. استفاده از اسکرابر یا زمین شوی صنعتی یکی از شیوه ها برای نظافت کف فرودگاه ها و بخش های مختلف آن می باشد.
برگزیدن شیوه مناسب جهت نظافت و شستشوی سطوح کف در سالن فرودگاه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و شیوه های نظافتی مکانیزه و مدرن مناسب ترین گزینه می باشد. دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی یکی از پر کاربرد ترین تجهیزات نظافتی مکانیزه می باشد که مشکلات شیوه های سنتی نظافتی را مرتفع نموده است.

 

اسکرابر-و-زمین-شوی-صنعتی

 

در حین انتخاب و خرید دستگاه اسکرابر باید نکات زیادی را در نظر گرفت که از همه فاکتور ها مهم تر، مساحت مورد نظر برای نظافت می باشد. فرودگاه ها از وسیع ترین مکان هایی هستند که احتیاج به نظافت روزانه دارند، پس توجه داشته باشید که دستگاه مناسب را برای محیط خود انتخاب کنید.

با توجه به وسعت سطوح فرودگاه ها استفاده از شیوه های سنتی نظافتی موجب بروز مشکلاتی از قبیل مصرف آب و مواد شوینده فراوان، آسیب به محیط زیست، به طول انجامیدن فرآیند نظافت به دلیل سرعت پایین روش سنتی، سرعت پایین شستشو به شیوه های قدیمی، کیفیت پایین شستشو و باقی ماندن رد آب و نیاز به تکرار مجدد نظافت، مرطوب ماندن سطوح پس از نظافت که می تواند موجب آسیب و لغزش گردد و همچنین باقی ماندن رد پا بر روی سطوح می باشند. به همین دلیل نیاز است تا از شیوه های نظافت صنعتی در جایگزینی روش های سنتی شستشو و نظافت بهره برد.

استفاده از دستگاه های مکانیزه و قدرتمندی مانند اسکرابر موجب افزایش کیفیت نظافت و در عین حال کاهش هزینه نظافت در فرودگاه ها می گردد.

 

نظافت سالن انتظار فرودگاه

از ویژگی های برتر دستگاه زمین شوی صنعتی یا همان اسکرابر استفاده از مکانیزمی خاص برای نظافت است. این دستگاه به صورت همزمان کف سالن را شسته و توسط موتور مکش قدرتمندی که در آن تعبیه شده آب کثیف باقی مانده را مکش کرده تا رد پا و رطوبتی روی سطح باقی نماند. استفاده از این دستگاه ها در مکان هایی که به صورت شبانه روزی آمد و شد زیادی دارند الزامی است. زیرا استفاده از روش های سنتی نیاز به چند بار نظافت یک محدوده را دارند.

 

مقرون به صرفه بودن دستگاه اسکرابر

دستگاه های زمین‌شوی صنعتی عملیات نظافت را با حداقل نیروی انسانی به انجام می رسانند. به همین دلیل سبب کاهش چشم گیر هزینه دستمزد نیروی انسانی می شوند. انجام عملیات شستشوی سطوح کف با حداقل مصرف آب، برق و مواد شوینده از دیگر مزایای دستگاه های زمین‌شوی صنعتی می باشد که سبب کاهش چشم گیر هزینه ها شده است.
سرمایه گذاری اولیه و خرید این تجهیزات سبب ایجاد صرفه اقتصادی چشم گیری در فرودگاه ها می شود.

 

عملکرد، کارایی و ویژگی های بارز دستگاه اسکرابر صنعتی

همانطور که در مقالات قبلی به نحوه عملکرد دستگاه زمین‌شوی صنعتی اشاره کردیم، دستگاه از بخش های متفاوتی تشکیل شده است که باید مورد توجه واقع شود.

سالن های فرودگاه نیز مانند سایر مکان ها در معرض انواع مختلفی از کثیفی ها و آلودگی ها قرار دارند. رعایت نسبت مواد شوینده و آب در مخزن آب تمیز دستگاه به پاک کردن لکه های قدیمی تر کمک شایانی می کند.
یکبار عبور از هر مسیری برای نظافت آن بخش کفایت می کند و این از ویژگی های برتر این دستگاه نسبت به شیوه های نظافتی مشابه می باشد.

قیمت دستگاه اسکرابر صنعتی

+ نوشته شده در  دوشنبه 16 بهمن 1396ساعت 13:15  توسط شهابی 

زمین شوی صنعتی برقی ، مناسب برای نظافت سالن های ورزشی

سالن های ورزشی چند منظوره به دلیل رفت و آمد نسبتا زیاد ورزشکاران و مراجعه کنندگان بیشتر از سایر مکان ها در معرض آلودگی های گوناگون می باشند. در این اماکن، بهداشت سطوح از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا گاهی اوقات ورزشکاران بسته به نوع ورزش و میزان تحرک با سطح زمین تماس مستقیم دارند. در صورت آلوده بودن این سطوح، مخاطراتی برای ورزشکاران به وجود خواهد آمد. به همین دلیل سالن های چند منظوره ورزشی نیازمند تداوم در شستشو و نظافت می باشند.

 

زمین-شوی-برقی


اما نظافت مداوم چنین سطوحی به روش دستی یا امکان پذیر نیست یا بسیار پر هزینه و زمانبر می باشد، در ادامه برخی از این مشکلات که با نظافت دستی به وجود می آیند اشاره می شود:

خیس ماندن سطوح پس از شستشو و امکان لغزش و آسیب دیدگی ورزشکاران، مدت زیاد زمان و سرعت بسیار کم شستشو و ایجاد مزاحمت برای ورزشکاران، مصرف آب و مواد شوینده بیشتر و آسیب زدن غیر مستقیم به محیط زیست، صرف انرژی بسیار برای شستشوی دستی و نیاز به نیروی خدماتی زیاد و در نهایت کیفیت بسیار کم شستشو به روش دستی علی رغم صرف زحمات زیاد، همگی از معایب استفاده از روش دستی شستشو به منظور نظافت سالن های ورزشی می باشند.
در مقابل می توان از نظافت صنعتی و مکانیزه کمک گرفت؛ بهترین روش برای شستشوی بهینه و مداوم سطوح هموار کف در سالن های ورزشی چند منظوره بهره گیری از دستگاهزمین شوی صنعتی برقی می باشد.

 

از مزایای استفاده از زمین شوی صنعتی برقی برای شستشوی سطوح

بهره گیری از چنین دستگاهی ویژگی های بسیار زیادی دارد. از مزایای استفاده از زمین شوی صنعتی نوع برقی در سالن های چندمنظوره ورزشی می توان به خشک شدن سریع سطوح توسط سیستم مکش قدرتمند آب کثیف و لاستیک طی های عقب دستگاه و جلوگیری از لغزیدن و آسیب به ورزشکاران، عدم مزاحمت و فراهم آوردن امکان نظافت مداوم به دلیل سرعت بالای شستشو و مدت زمان کوتاه نظافت، کمک به محیط زیست با کاهش مصرف آب و ذخیره منابع طبیعی و کاهش استفاده از مواد شوینده و عدم آسیب به کره زمین، پایین آمدن هزینه ها به دلیل کاهش نیاز به نیروی خدماتی زیاد و در نهایت کسب نتیجه مطلوب پس از شستشو علی رغم بهینه شدن فرآیند نظافت اشاره کرد.
در ابتدا ممکن است هزینه خرید دستگاه اسکرابر گزاف بنظر برسد، اما به مرور زمان و استفاده از آن به صورت مداوم، کاهش هزینه های کلی موجب بروز مقرون به صرفه بودن دستگاه زمین‌شوی خواهد شد .

+ نوشته شده در  دوشنبه 9 بهمن 1396ساعت 12:48  توسط شهابی 

نظافت مبلمان و صندلی های اداری به وسیله مبل شوی صنعتی

مبلمان تاثیر زیادی در زیبایی و دکوراسیون محیط دارد. با توجه به میزان استفاده روزمره افراد از این وسیله در بسیاری از فضاهای اعم از منازل، مکان های اداری-تجاری و بسیاری از محیط های دیگر، انواع آلودگی ها سطح مبلمان را می پوشاند که این امر از زیبایی آن می کاهد و از جلوه بصری محیط می کاهد. در اینجا بحث نظافت و شستشوی بهینه مبلمان و چگونگی به انجام رساندن آن به میان می آید که بدون آسیب به بافت پارچه و برهم زدن شکل ظاهری مبل، کار نظافت به راحتی انجام شود.

در این مقاله نظافت بهینه مبلمان و چگونگی شستشوی آن با استفاده از دستگاه شستشوی مبل را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

مبل-شوی

گرفتن گرد و غبار از روی سطح، پیش از انجام فرآیند شستشو

مبلمان و صندلی های اداری و خانگی به دلیل استفاده از انواع پارچه و الیاف مختلف، گرد و غبار و آلودگی ها را به خود جذب کرده که این امر باعث پوسیدگی و از بین رفتن الیاف بعد از گذشت زمان می شود. بدین منظور پیش از انجام عملیات شستشوی مبلمان باید گرد و غبار را از سطوح بیرون کشید تا نظافت بهتر و موثر تری حاصل شود.

شستشو و نظافت مبل با دستگاه شستشوی مبل

گاهی آلودگی ها به صورت تر بوده و با خشک شدن بر روی پارچه، لکه هایی را ایجاد نموده و رنگ پارچه را تغییر می دهند. از بین بردن این لکه ها تنها با شستشو امکان پذیر می باشد. هرچه عمر این لکه ها بیشتر شود و مدت زمانی که روی سطح باقی مانده باشند بیشتر شده باشد. نظافت آن به نسبت دشوار تر می شود.

با خرید مبل شوی براحتی با استفاده از نازل های مخصوص خود شستشوی مبلمان و صندلی ها را سهولت بخشید.

اساس کار و شیوه ی نظافت

دستگاه مبل شوی مجهز به دو مخزن آب تمیز و کثیف، موتور مکنده، خرطومی، نازل و کف ساز می باشد. عملکرد این دستگاه به گونه ای است که ابتدا آب و فوم مواد شوینده از طریق نازل مرتبط بر سطح مورد نظر پاشش می شود. آلودگی ها به حالت محلول در آب بر سطح قرار می گیرند و سپس موتور مکنده دستگاه تمام این آب آلوده و کثیفی های باقی مانده بر سطح مبل را مکش نموده و به مخزن آب کثیف منتقل می نماید.

برخی از مزایای مبل شوی صنعتی

  1. کاربرد ویژه در محیط های مختلف
  2. سهولت در نظافت و شستشوی مبلمان
  3. تضمین سلامت افراد در ارتباط با سطح (کودکان و سالمندان)
  4. سهولت در جا به جایی و حمل و نقل

قیمت مبل شوی

+ نوشته شده در  دوشنبه 2 بهمن 1396ساعت 15:13  توسط شهابی